Anlatılanlar

Yaklaşık dört gün sonra gidip ayrıntılı olarak en doğrusunu öğrenip onları da burada yayınlayacağım ama şu an Fin Eğitimi için neler okudum.

1.En popüler olandan “onedio.com” dan başlayalım; 

Burada yazdığına göre

1. Finlandiya’da zorunlu okula başlama yaşı 7

2. Fin eğitim müfredatı basit ve genel bir çerçeve tanımlamaktan ibaret

3. Finli öğrencilere eğitim hayatlarının ilk altı yılında hiçbir şekilde not verilmiyor

4. Öğretmenler gün boyu sınıfta ortalama dört saat ders veriyor

5. Tüm öğretmenlerin en az master derecesi var

6. Öğrencilere ödev verilmiyor çünkü öğrenmenin yeri okuldur

7. Fin okullarında spora bol bol yer var

8. Finlandiya’da özel okul yok ve eğitim harcamalarının tümü devlet tarafından destekleniyor

9. Pek çok Avrupa ülkesi ve Amerika’yla karşılaştırıldığında Finlandiya’da eğitime ayrılan bütçenin daha fazlası sınıf ortamına yansıyor

(http://onedio.com/haber/finlandiya-egitim-sistemi-neden-dunya-nin-en-iyisi–362548)

2.Yine ondeio.com da bu sefer öğretmenler açısından bakıyor.

1. Finlandiya’daki eğitim fakülteleri Tıp eğitimine denk bir eğitim veriyor.

2. Öğretmenler kendilerini asla yeterli bulmuyor ve sürekli olarak yenilikleri, gelişmeleri takip ediyorlar.

3. Finlandiya eğitim fakültelerinin birinci önceliği “özerk öğretmenler” yetiştirmek.

4. Finlandiya’da öğretmenlerin üzerinde müfettiş, denetleme gibi baskı unsurları yok.

5. Devletin kontrol etmemesi öğretmenleri rahatlığa itiyor mu?

6. Öğretmenlere ülkenin her köşesine medeniyet taşıyan kişi gözüyle bakılıyor.

7. Finli öğretmenleri bu derece başarılı yapan şey kesinlikle çok akıllı olmaları değil.

8. Öğretmenlerin staj aşaması bildiğinizden çok farklı.

9. Öğretmenlerin hepsi master derecesine sahip.

10. Öğretmenler uluslar arası arenada alınan dereceleri nihai bir amaç olarak değil aldıkları eğitimin bir yan ürünü olarak görüyor.

11. Sonuç olarak, Finlandiya öğretmen eğitim sistemi, tamamen bağımsız, sorumluluk sahibi, öğretmeye ve öğrenmeye aç, kendi kontrolünükendi yapan ve hazırladığı müfredat ile araştırmacı, düşünen birey-ler yetiştirmeye yönelik çalışan öğretmenler yetiştirmek için işliyor.

(http://onedio.com/haber/finlandiya-egitim-sisteminin-bel-kemigi-finlandiya-da-ogretmen-olmak-531992)

3.Belki biraz daha gerçekçi olarak şu videolar var bir de;

4.Şimdi de gayet ayrıntılı ve tatmin edici aşağıda linkini verdiğim akademik araştırmaya göz atalım;

Sunumda benim ilgimi çeken temel maddeler;

1.Okul öncesi, temel eğitim ve orta öğretim tamamıyla ücretsizdir.
2.Eğitim hizmetlerinde sosyal ve bölgesel bakımdan eşit imkanların sağlanması.
3.Ebeveyn eğitimi yetişkin eğitimi kapsamında ilgili kurumlarca desteklenmektedir
4.Bireyin yaşam boyu, iş ve özel hayatında kendini geliştirebileceği olanakları bulmasına yönelik yatırım ve imkanlar sunulmaktadır.
5.Çocukların okul öncesine devam etme oranı %98 gibi bir oranla oldukça yüksek düzeydedir
6.Temel Mecburi eğitim: 9 yıllık bir süreci kapsar;
İlköğretim: 1-6. sınıf
Ortaöğretim 1. Devre: 7-9 sınıf
7.Neredeyse öğrencilerin tamamı(99.7%) temel mecburi eğitim programını tamamlarlar.
8.Haftalık alınan ders sayısı düzeye ve alınan seçmeli derslerin sayısına göre 19-30 saat arasında değişmektedir.

Daha fazla ayrıntı için;
(http://egitim.bartin.edu.tr/files/sunular/egitimdeinovasyonvebasari.pdf)

 

Devam edecek..

 

Bir Cevap Yazın

