Adamlar aşmış (!)

(Dikkat: Bu yazı bir takım teknik terimler içerir.)

Öncelikli olarak herkese Mutlu yıllar.. 2016 en iyi yılınız olsun..

Finlandiya’daki eğitim kampının son günü programda incelenecek konular arasında “Eğitim Teknolojileri” yazıyor. Eğitim Teknolojileri alanında yüksek lisans yapmış biri olarak o güne gayet iyi hazırlanmam gerekiyor. Sabah otelden çıkmadan çantamı tekrar tekrar kontrol ettim. Not defterim, kalemim, bol bol foto çekmek için  şarjı dolu telefonum, yine de şarj biterse diye powerbank o da tamam..Bilgisayar da lazım olur ihtimaliyle o da tamam.

Ve hazırım..

Otobüse binip sunumun yapılacağı Joensuu Science Park’a 10 dakika içinde varıyoruz. Sınıfın çalışkan öğrencisi gibi tahtayı ve sunum yapacak kişiyi iyi görebilmek için oturacağım yeri iyi seçiyorum. Bizlere sunum yapmak üzere şehirdeki üniversitede Eğitim Teknolojilerinde doktorasını yapmakta olan Ilkka Jormanaien tahtaya çıkıyor. Sunum yapacak olan kişinin üniversiteden olması beni mutlu ediyor o an ve sunum başlıyor.

Bu arada;

Eğitim teknolojilerinde yüksek lisansa başladığımdan beri bu konuda zihnimde hep soru işaretlerim vardır.

1-Eğitim teknolojileri ne kadar gerekli?

2-Aslında eğitimde çok yeri yok da biz mi abartıyoruz?

3-Eğitimde bizden ileri milletler de bizim kadar para harcıyor mu buna, yoksa çok gerekli bulmuyorlar mı?

Gibi sorular hep kafamdaydı Finlandiya gezisinden önce.

Ilkka bize ilk olarak geçen haftaki yazımda paylaştığım gibi after school sisteminden bahsetti ve bilişimle ilgili de bu tarz yerlerin olduğunu söyledi.

Ardından karşımıza Lego Mindstorm EV3 ile yapılmış bir robot çıkardı ve bunu mucizevi bir şey olarak anlatmaya başladı.

20151211_105314

Nasıl ya ?

Ben bile son 6 aydır bunun eğitimini veriyorum. Türkiye ‘de bunu çok profesyonel şekilde yapanlar olduğunu, yıllardır yarışmalarının düzenlendiğini ve bir çok okulun bu yarışmalara katıldığını biliyorum. (http://www.bilimkahramanlari.org/tr/)

Ama yine de Ilkka anlattıkça bizim gruptan da hayretler, meraklar, şaşıramalar artıyor. Sanki bizde bunlar yapılmıyormuşcasına.

Ilkka bize bunun bizden farklı olarak okul sonrası aktivite olarak bazı merkezlerde verildiğini söyledi. Önümüzdeki iki saat de EV3 ile yaptığı bir takım programlarla ve bu eğitimleri verdikleri yerleri gezdirerek geçti. Özetle çok rahat söyleyebilirim ki;

Eğitim Teknolojileri konusunda kesinlikle biz daha ileriyiz.

İşte o an aklımdaki 3. soru tekrar canlandı. Belki de adamlar önemsemiyorlardı ve gerekli görmüyorlardı.

Hayır.

Onlarda da gayet bizdeki gibi ilgi olduğunu, daha da ilerleyeceği; Ilkka’nın konuşmasından anlaşılıyordu. Kodlamanın müfredata dahil edilmesi onlarda da bizdeki gibi konuşuluyormuş mesela.

Ayrıca sadece EV3 değil arduino kartlarıyla da robotik çalışmaları yaptıklarını, gezdiğimiz özellikle yeni yapılan okulların iPad laboratuvarlarının olduğunu

akıllı tahta, projeksiyon..vb aletlerin hepsinin sınıflarda yoğun bir şekilde olduğunu söyleyebilirim.  (Bu arada okullarda LMS de kullanıyorlar.)

Anaokulu gezimizde hiç bilgisayar görmememizin sonucunda gruptan bir öğretmenimiz anaokulu yöneticisine öğrencilerin teknoloji kullanımı konusunda ne düşündüklerini sordu. Bunun sonucunda yönetici ise; “Öğrencilerimiz evlerinde teknolojik aletleri elbette kullanıyorlardır, bizim okulda ise sadece bir bilgisayarımız var çünkü bütçemiz sadece buna yetti” şeklinde cevap vererek teknolojiye karşı negatif bir tutumları olmadığını aksine ihtiyaç duydukları ama ekonomik olarak ulaşamadıklarını belirtti.

Yani benim anladığım şudur ki: Dünya’nın en iyi eğitim sistemlerinden biri olan Finlandiya Eğitim sisteminde de Eğitim Teknolojileri bizdeki gibi son yıllarda popülerleşen ve önemsenen bir kavram. Ancak ekonomik bazı sıkıntılardan dolayı yeterince bu işe giremiyorlar.

(Finlandiya’da geçirdiğim toplamda beş günü eğitim alanında bir kaç başlıkta geçtiğimiz dört hafta boyunca paylaşmaya çalıştım umarım merak edenler için yararlı olmuştur. Finlandiya sosyal hayatı ile ilgili de söylenebilecek çok şey var ama bir eğitimci olarak bu konulardaki gözlemlerim daha gerçekçi olur.

Blogumda genelde eğitim ile ilgili farklı yazılara da ara ara yer vereceğim takip edebilirsiniz.Ayrıca bu konuyla ilgili veya farklı bir konuyla ilgili sorularınız olursa; bana ahmetcagrikocak@gmail.com mail adresimle ulaşabilirsiniz. )

Sevgilerimle…

 

Bir Cevap Yazın

